Hortum Akıllı

Uzun zamandır 12 yaş ve üzerine hitap eden bu kadar güzel bir kitap okumamıştım. Aslında bir süre önce bu türde istediğim lezzeti yakalayamadığım için yeni bir şeyler araştırmaya ve okumaya ara vermiştim. Can Çocuk’tan çıkan Hortum Akıllı‘da şansımı tekrar denemek istedim ve bingo! Gerçekten de arkadaşlığa, kardeşliğe, ilişkilere ve büyümeye dair çok güzel bir kitaptı. Sonuna doğru iyice yükselen bir merak duygusuyla sayfalardan sayfalara koştum. Kısacası bu kitap beni okuma tembelliğimden çekti çıkardı.

Kitabımızın kahramanı, bir sahil kasabasında yaşayan, hortumlara takıntılı 7. sınıf öğrencisi Frankie, ikizi Tess’den nörolojik açıdan oldukça farklıdır. Yaşadığı gündelik sıkıntıların üstüne kavgalı olduğu en yakın ve tek arkadaşı Colette’in kaybolmasıyla onu zor günler beklemektedir. Hikayeye Frankie’nin bakış açısından bakmamız özellikle çok önemli bir ayrıntı. Dünyayı biraz olsun onun gördüğü gibi görmek cidden etkileyici. Nörolojik farklılığı nedeniyle herkes gibi olmaması, hisleri ve verdiği tepkiler onu yeterince zorlarken bir de en iyi arkadaşının ortadan kaybolması ile bu süreçte verdiği mücadeleyi okumak bambaşkaydı. Cat Patrick zor konulara el atarak epey güzel bir iş çıkarmış. Bu heyecanlı kitabı özellikle orta okul dönemindeki genç okurlara seve seve tavsiye ederim.

“On üç yaşındaki Frankie için işler hiçbir zaman kız kardeşi Tess için olduğu kadar iyi gitmemiştir. Tess’in aksine Frankie nörolojik açıdan farklıdır. Frankie başkalarının ona dokunmasına dayanamaz, yüksek seslerden rahatsız olur, dikkati kolayca dağılır, gündelik hayatında değişikliklerden hoşlanmaz ve diğer çocuklar kumsalda eğlenirken terapiste gitmek zorundadır. Frankie arkadaş edinmekte de zorlanır. Yalnızca bir arkadaşı vardır: Colette. Ama arkadaşlıkları bitmiştir artık.

Derken, yedinci sınıfın bitimine haftalar kala, Colette beklenmedik bir biçimde Frankie’nin odasının kapısında belirir. Ve ertesi sabah da ortadan kaybolur. Tek arkadaşını bir kez daha kaybettikten sonra Frankie, Colette’in ardında yalnızca kendisinin çözebileceği ipuçları bıraktığını keşfeder ve kendisine yardım etmesi için kız kardeşi Tess’i ikna eder.”

Hortum Akıllı, arkadaşlığa, kız kardeşliğe ve affetmeye dair güçlü ve içten bir hikâye olduğu kadar, kendine alan açmaya çalışan bir genç kızın dürüst ve yürek burkan portresi.

Hortum Akıllı
Orijinal Adı: Tornado Brain
Yazar: Cat Patrick
Çevirmen: Seda Ateş
Sayfa sayısı: 264
Yayınevi: Can Çocuk
ISBN: 9789750762741

Yorum bırakın